După ce a fost scoasă la licitație pe Bursa Română de Mărfuri și pregătită pentru închidere, calea ferată Anina – Oravița ar putea fi totuși „salvată”. Primăria Anina a anunțat recent că intenționează să utilizeze respectivul tronson pentru transportul cărbunelui descoperit în zonă, relatează presa locală.
Pentru revalorificarea zăcământului, Consiliul Local s-a asociat cu o firmă care pune la dispoziție utilajele necesare exploatării. Potrivit sursei citate, cărbunele a fost cumpărat de termocentrala hunedoreană de la Mintia. Exploatarea va fi una de suprafață și va începe în noiembrie.
FOTO: Facebook//Calea ferată Oravița – Anina
FOTO: Facebook//Calea ferată Oravița – Anina
Așadar, cel puțin pentru următorii doi ani, trenurile de pe linia Anina – Oravița vor asigura transportul cărbunelui.
FOTO: Facebook//Calea ferată Oravița – Anina
FOTO: Facebook//Calea ferată Oravița – Anina
Linia Oravița – Anina, supranumită „Semmeringul Bănățean” datorită asemănării cu celebra cale ferată Semmering din Austria, a fost construită între 1860 și 1863.
FOTO: Facebook//Calea ferată Oravița – Anina
FOTO: Facebook//Calea ferată Oravița – Anina
Aceasta se întinde pe o distanță de 34 de kilometri, iar scopul său inițial era transportul cărbunelui din mine către vapoarele care așteptau să fie încărcate pe Dunăre.